Konečná recenze

26. listopadu 2011 v 20:03 | Therressa |  Piráti z Karibiku 1: Prokletí Černé Perly
A na úplný konec článků o PROKLETÍ ČERNÉ PERLY mám krásnou recenzi,se kterou naprosto souhlasím!
PIRÁTI Z KARIBIKU - PROKLETÍ ČERNÉ PERLY
Když šli Piráti z Karibiku: Prokletí Černé Perly v roce 2003 do kin, jevili se jako obyčejný tuctový film, který může být sice zábavný, ale rychle se na něj zapomene. Jenže né nadarmo jsou to piráti. Přišli nepozorovaně, v akci každého ohromili a při odchodu po nich zbyl zmatek a nadšení.
Ten, kdo se s nimi svezl na palubě, zažil dobrodružství, akci, napětí, humor a z kina si odnesl poselství, které mu Piráti svými šavlemi zabodli do srdce. Že i zdánlivě dnes už dávno mrtvé hodnoty, dodnes přežívají: přátelství, spravedlnost, statečnost, čest a svoboda.
To vše bylo zabudováno v klasickém příběhu se stěžněmi - zloduch, krásná dáma, excentricý kapitán a statečný kovář. Kouzlo je v tom, že tento příběh začíná na konci. Není to ta stará známá zápletka s hledáním zlatého pokladu. O poklad sice kráčí, ale místo jeho hledání se ho piráti snaží dát zase dohromady. Posádka bájné Černé perly se svým kapitánem Barbossou (překvapující Geoffrey Rush)totiž nedbala varovné legendy o kletbě aztéckého zlata Kortézova pokladu a po jeho nalezení ho projedla, prolila hrdlem a strávila ve společnosti lehkých dam.
Nic netušící kovář William Turner (sladký Orlando Bloom), který ač o tom neví má z pokladem co dělát, tráví čas v kovárně města Port Royal tlučením a tepáním mečů či šavlí. Přitom potají sní o krásné guvernérově dceři Elizabeth (oslnivá Keira Knightley), kterou zná od dětství. Jejich poklidný život naruší svým připlutím nejznámější karibský pirát kapitán Jack Sparrow (úžasný a podmanivý Johnny Depp). Elizabeth je unesana posádkou Černé Perly, jako služka Elizabeth Turnerová. Chrabrý William jede tedy zachránit svou lásku společně s neurotickým kapitánem.
Přitom jsou to právě Jackovy zlaté korunky a ďáblovy oči, které dávají filmu výraz a tu správnou pirátskou příchuť. Na první pohled krutý a cynický pirát, který nic nestaví před svůj život a svobodu, je na slovo excentrický, nebezpečně výřečný a prohnaně inteligentní. Působí dojmem otupělého, nesrozumitelně mluvícího člověka, který má v sobě nejméně jeden korbel rumu. Ten je také nejspíš příčinou jeho špatného držení rovnováhy. Navíc se zdá, že si s čestností zrovna netyká. Nikdy nedělá nic narovinu. Proto nás během filmu doslova opíjí svým pronikavým pohledem a šibalským úsměvem, až má divák nakonec pocit, že cítí jeho rumem nasáklý dech. Je to ale dobrej chlap a dobrej pirát : )
Proti jeho ujetému chování působí mladý Will Turner maličko ospale. To, co vás při pohladu na něj napadne jako první je: "To je ale hezhý chlapec. Je čestný, statečný a věrný své lásce." Možná ale trochu bláhový což působí chvílemi sladce. Ovšem i on nabyde během plavby svou tvář a zjístí co je skutečně čestné a co se čestným jen zdá.
Elizabeth Swannová je tak trochu zhýčkaná guvernérova dcera, ale i na ni se však podepíšou Sparrowova dojemná slova: " Loď není jen kýl, trub, paluba a plachty. Je to má svoboda." Tato mladinká slečna nám ukáže, jak se má chovat správná dáma, která v zajetí kapitána Barbossy bojuje o přežití :) Film podle mě nemá žádnou chybu, kromě těch kterým se při natáčení prostě zapomenete věnovat. Zavede nás až na "ostrov mrtvých", kde naši hrdinové budou neohroženě bojovat v duchu velmi složité věci, která se však dá pojmenovat jedním slovem: PŘÁTELSTVÍ. K filmu tedy dvěma slovy: NEPŘEKONATELNÁ PODÍVANÁ!

zdroj: kapitankajackie.blog.cz

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.